FaMiLyTale is about syam n fied's family..Currently we ve 1 baby boy named danyl muqri..Enjoy our FaMiLyTale!!
Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

DANYL MUQRI

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Monday, August 30, 2010

Amal jariah di bulan Ramadhan

Alhamdulillah,syukur semuanya dah selesai..niat yg baik telah pon terlaksana untuk Ramadhan thn nie..dah lama x update blog cz been very bz..Nuzul Quran hari tue kami ramai2 telah mengadakan Majlis berbuka puasa bersama warga emas..2 hari b4 that kitorg gie umh diorg utk melawat org2 tua yg x akan berkesempatan menyertai majlis tue pada hari jumaat tue nnt..alang2 dah dtg,kitorg pon buka r kat umh kebajikan tue terus..sayu je bile dok sembang2 ngan diorang,dengar cane diorg di tinggalkan..ada yg siap tinggalkan depan pintu rumah ngn ic okeyh..ape la punya anak camtue..sya berdoa agar Allah jauhkan saya dr perbuatan cam tue..Lepas buka kami pon balik..dlm perjalanan tue,saya rasa insaf dan membuatkan sayang saya kepada kedua ibu bapa bertambah-tambah..sampainya hati ank2 tue tinggalkan mak bapak diorg..nie bebetul sedih..org2 tua tue sume happy bila kitorg dtg..
Makcik nie sanggup bangun okey utk bergambar..

mak cik nie mmg x larat langsung dh nk bgn..

So, kami bertekad utk 27 ogos nnt kami akan buat yg terbaik..spy mereka balik dlm keadaan gembira..27 ogos tue majlisnye di Laksamana Ballroom Armada Hotel..Kami buat dr A to Z  dan amat terharu dengan kerjasama org2 tua nie..Masa kitorg tayangkan video ada antara jemputan yg menitiskan air mata..saya rasa kalo mereka dengar cerita org2 tua nie,dh banjir dh ballroom tue..Kami di beritahu mereka ingin membuat satu toilet wanita,jd di majlis tue, kami membuat kutipan derma ikhlas..Alhamdulillah bnyk gak kami dpt kumpul..Semasa kwn2 saya hantar mereka balik ke rmh mereka,kwn2 saya sume kate sedih sgt utk mengucapkan selamat tinggal n tekan pedal minyak bila diorg sume pndg ke rmh tue,org2 tua tue sume tgk je melalui tingkap..sayu nye hati..Doa kami agar mereka di kurniakan kesihatan yg sihat n gembira selalu..

pix yg lain blom dpt g..

Hari sabtu pulak ada buka puasa bersama ank ytm anjuran pu3 bhgn pju..Program tue start dr kol 2 pm..g mydin belikan keperluan raya utk diorg..then petang tue g buka puasa kat kfc..program2 kebajikan nie blh buat kita insaf..at least sekali sethn pn dh orites..if berkemampuan blh buat selalu..Saya berdoa agar dimurahkan rezeki spy saya dapat membantu mereka yg memerlukan..amin..

nie masa beli baju raya kt mydin..pix lain sila tgk d fb saya ae..

SELAMAT HARI MERDEKA

0 comments:

Post a Comment

what r u sayin'