FaMiLyTale is about syam n fied's family..Currently we ve 1 baby boy named danyl muqri..Enjoy our FaMiLyTale!!
Related Posts with Thumbnails
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

DANYL MUQRI

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Tuesday, July 20, 2010

Gigitan berbisa

Kenapa lah masa remaja dulu selalu lwn ckp mak..sume mak ckp x betul..melawan sesuka hati..Apa agaknye perasaan mak masa tue aek..Apakah yg di merepekkan ini?? hmmm x da cume terpanggil utk memikirkan masa lampau kehidupan..Takut nye akan balasan Yang Maha Esa.

Boleh ke Muqri ikut nasihat mummy nnt??boleh ke aku buat muqri sedar n tdk beraku kasar kpd kedua ibu bapa??boleh ke muqri jd anak soleh?? Bnyk nye persoalan bile menjadi mummy...Perkara nie bermain-main di fikiran kerana masa main-main ngan muqri td,tetibe dia jd geram n terus gigit my arm..sakit x hengat..tp kerana ANAK,hanya di gosokkan aje tpt gigitan sambil air mata jatuh 2 titik..kene gigit nips tue dh slalu,n tau cane nk handle..tp nie dah gigit2 tpt lain,dh jd fobia sikit bila dia tangkupkan muka ke bdn..

Terfikir lah sejenak...kalo anak kite buat ape pd kite pn kita x akan marah n pukul (bg parent yg waras je ye) sebaliknye kita cium dia n masih main dgn dia..adakah itu fitrah menjadi parent??adakah masa aku kecil aku melakukan perkara yg sama kpd mak?? tp bila besar aku masih menderhaka (ayat kasar je,x da r sampai derhaka kan) kpd mak..x nk dengar ckp mak..

Bila dah ada anak sendiri,baru terfikir,takut nye kalo anak2 x dengar ckp,hisap dadah ke,minum arak ke,senang cite yg sosial la...aku dulu jahat pon x la sampai camtue..mcm mane muqri dah besar nnt??boleh ke dia hindari semua tue dengan didikan yg kami beri??

Kasih ibu,anak buat ape pon di telan je,bile besar lg la x dengar kate,tp masih ttp sayang n setia mengajar tanpa bosan..mmg betul la dunia nie bulat n ape yg kite buat dulu akan terjadi pada kite balik..menyesal nye aku buat perkara2 jahat dulu..kenapalah dulu x dpt kesedaran cam nie..

Harapan n doaku,moga2 Allah msk kan anak (anak2ku) dlm golongan org2 yg beriman n soleh dan solehah..amin...

2 comments:

fizamior said...

aah takut kan? aku pun dok pikir jugak camtu... bila dah jadi emak ni baru aku appreciate mak aku lebih :D

fied said...

ye r babe..zaman skarang nie kan lg bnyk gejala nye..kalo kite x jahat org pulak yg jahat..hishhh seram...now our mom is everything kan...kalo bleh nk kasi dia senyum je tetiap hari n nk bg ape je yg dia nak...

Post a Comment

what r u sayin'